Magie ze světa nezmizela, to jen vy lidé se tváříte, že tu není...

Dveře na vagónech českých drah

24. února 2017 v 10:00 | Morell |  z fyzického světa

Tak za tohle se chytám za hlavu. Vlakem jezdím minimálně desetkrát týdně díky dojíždění do školy a vzhledem k tomu jsem nasbírala spoustu zkušeností s vlaky i s jejich vrtochy.
Už teď vím, že jestli průvodčí a vlakvedoucí půjdou sedět, budou to dvě opravdu nevinné ženy, které si půjdou sednout do vězení. Jednoduše protože zabezpeční některých vagónů je opravdu mizerné a pro české dráhy je levnější poslat své zaměstnance do vězení, než přiznat vlastní problém a vyměnit 700 nebezpečných vagónů.



Součástí vyšetřování kvůli tomu byly ověřovací pokusy spolehlivosti kontroly dovření dveří pohledem. Zaměstnanci drah při nich měli úspěšnost jen 58 procent.

Tak si to vemte. Jen v půlce případů průvodčí bezpečně rozpozná nezavřené dveře. Sama to vím že tomu tak je. Pozice kliky nemusí fungovat, někde zůstává klika v jiné poloze,(Že by šlo o opravdu výrazný rozdíl, se říct orpavdu nedá) jinde je mechnaizmus poškozený a klika vypadá pořád stejně. Některé dveře pruží an gumách a najisto zavírat se musejí málem beranidlem, (dobrý kandidát na otevření se za jízdy) jiné otevřete skoro jen křivým pohledem.
Sama jsem za stokilometrové rychlosti na vlaku dveře zavírala, jednou jen abych je viděla za dvě minuty zase otevřené. Někde zabezpečovací zařízení cvaká, jinde chybí a je tam jen nálepka na dveřích. Takže vím, že vypadnout se dá, ale dá se okolo nich i bezpečně projít, podtlak, který vzniká, není ani citelný, díky tvaru vagónu. Jenže dítě není tak rozumné, aby mohlo procházet okolo dveří a když už jsme u dveří na záchod, natlačených na dveře, do takového záchodu u otevřených dveří by neměl chodit ani dospělý, pokud dveře nejde zavřít.

Průvodčí, aby obečel celý vlak a prověřil všechny dveře, to vyžaduje čas a mezitím vlak musí stát, někdo ještě doběhne, určitě, když je průvodčí na druhés traně vlaku... prosím vás, chápu, že to musejí dělat, ale aby stíhali a nezpožďovali moc bvlak, tak musí stačit kontrola pohledem a to funguje jen na 58%. Proto si myslím, že ony ubohé ženy sice mají svůj díl viny, stejně jako matka, ale jejich případné uvěznění bude opravdu podle mě spíše jen nalezením obětního beránka.

Dobrá, je řešením osvětlit vagóny s nedovřenými dveřmi, ale lidi uvnitř to asi za jízdy uvidí? Myslím si, že by takové vagóny měly začít přo rozjetí také vydávat zvuky tak nepříjemné, aby všechny upozornili, že jsou nezajištěné a odehnaly od dveří děti.
A ještě, to se zase musel někdo zabít, aby se řešily už tolik let trvající závady???
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Martina Hrabovská Martina Hrabovská | 24. února 2017 v 15:31 | Reagovat

Jó, Morell, kdyby... Upřímně, když se pořádně porozhlédneš, zjistíš, že bez rozdílu kontinentu, rasy či vyznání je to takhle všude; dokud se nestane malér, nikdo nic neví, neřeší, nikomu to nevadí, a teprve až se malér stane, tak je kolem toho kovbojka, hledají se viníci (a dle zákona padajícího h...a to odnesou ti nejníž)... No, a u nás jsme to, naneštěstí, přivedli k dokonalosti. Mám velké obavy, že kolem toho bude humbuk v masmédiích, spousta keců... No, a výsledek bude, že ti nejméně vinní půjdou sedět, časem se to uklidní a vlaky (nebo cokoliv jiného) budou pořád stejně nebezpečné - a "někomu" přibyde na kontě "pár" peněz, původně určených na něco úplně jiného... :((((

2 Morell Morell | Web | 24. února 2017 v 15:57 | Reagovat

[1]: To je pravda.

3 Lukas Lukas | Web | 25. února 2017 v 17:59 | Reagovat

zdravím... k té první fotce bych jen dodal, že česká železniční vozidla měla být už dávno automatizována (například elektronické zámky a podobně) - pak budou mnohem bezpečnější

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama